Ο καπετάν ΣΟΣ και η παρέα του παίρνουν μορφή

Ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου μαθήματος ήταν μεγάλη πρόκληση για την εταιρεία μας. H δουλειά που είχαμε να κάνουμε, εκτός φυσικά από την ανάπτυξη των μαθημάτων, λόγω του ότι ξεκινούσαμε από το μηδέν, από σχεδιαστικής άποψης, ήταν μεγάλη σε όγκο. Έπρεπε να σχεδιαστεί το λογότυπο του καπετάν ΣΟΣ, οι 4 κύριοι ήρωες και δυο δευτερεύοντες (η κυρία Πολυξέρη και η μάγισα Κίρκη), το κινούμενο νησί-πλοίο του πειρατή, χάρτες της Μεσογείου, διάφορα ζώα της ξηράς και της θάλασσας και τέλος το «Δίπλωμα του Οικολόγου Πειρατή».  Το ακόμα πιο δύσκολο κομμάτι ήταν το animation των κινήσεων τους και του λόγου τους.

Όταν έχουμε να σχεδιάσουμε ένα τέτοιο μάθημα που προορίζεται για παιδιά, προσπαθούμε πρώτα να καταλήξουμε στο ύφος και στο στυλ της εικονογράφησης. Αποφασίσαμε λοιπόν αυτό, να είναι όσο το δυνατόν πιο πολύχρωμο, οι χαρακτήρες του κομιξίστικοι, χαμογελαστοί και οικείοι με τα παιδιά.

Ξεκινήσαμε με τους 4 κύριους ήρωες και ο πρώτος από αυτούς ήταν ο Πλοκάμης. Με όλους τους ήρωες ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία: Έρευνα στο ιντερνετ για φωτογραφίες ζώων, ώστε να είναι ο ήρωας μας όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πραγματικότητα. Μετά, αντίστοιχη έρευνα σε άλλους καρτουνίστικους ήρωες (μέσω ίντερνετ πάλι) για περισσότερη έμπνευση και μετά, μολύβι και χαρτί! Έτσι λοιπόν και με τον Πλοκάμη. Αυτός λοιπόν ο ήρωας είχε μια ιδιαιτερότητα, είχε ένα πλοκάμι λιγότερο, γεγονός που έπρεπε να λάβουμε υπόψιν. Λογικά λοιπόν, παρότι του έχουν απομείνει 7 πλοκάμια, έπρεπε με κάποιον τρόπο να δείξουμε ότι του λείπει ένα, χωρίς να φαίνεται με κάποιον τρόπο ακρωτηριασμένο μέλος, μιας και έχουμε να κάνουμε με παιδάκια. Σκεφτήκαμε λοιπόν να του «χαρίσουμε» μια πατερίτσα, η οποία φυσικά μιας και είναι μέλος πειρατικής ομάδας, έπρεπε οπωσδήποτε να είναι και ξύλινη. Για τον ίδιο λόγο, του προσθέσαμε και μια μπαντάνα. Φυσικά σε όλους τους ήρωες χρησιμοποιήσαμε, στο πρόσωπο, ανθρώπινα χαρακτηριστικά.

Ο δεύτερος ήρωας ήταν ο γλάρος Αιγαίας, ο οποίος είχε σπασμένη φτερούγα. Αυτή τη δείξαμε δίνοντάς του ένα γύψο στη φτερούγα και στο κεφάλι, ένα ναυτικό καπελάκι που ταίριαζε στο άσπρο χρώμα του.

Μετά ακολούθησε ο Αστέρης ο αστερίας ο οποίος είναι μόνος ήρωας-ζωάκι που ντύσαμε κανονικά γιατί το σώμα του μοιάζει με ανθρώπινο και μας φάνηκε πιο οικείο να φοράει σκισμένο παντελονάκι (πειρατής είναι), μπλουζάκι και φουλάρι.  Στο κεφάλι του βάλαμε καπελάκι και στο πρόσωπο μουστάκι για να γίνει πιο αρρενωπός.

Τέλος, ακολούθησε ο καπετάν ΣΟΣ. Έπρεπε να τον φτιάξουμε σκληρό, σαν πειρατής που είναι, συνάμα όμως και προσιτό και συμπαθή στα παιδιά. Έτσι επιλέξαμε να τον εμφανίσουμε χοντρούλη, με ένα χοντρό γένι, στο οποίο δώσαμε ένα γλυκό, σκούρο κόκκινο χρώμα, με ένα μάτι (όπως κάθε πειρατής που σέβεται τον εαυτό του), χοντρές μπότες, σκουλαρίκι στο αυτί και πάντα χαμογελαστό. Δεν το παρακάναμε με το να του δώσουμε σπαθί, περιοριστήκαμε σε ένα κυάλι που έχει πάντα περασμένο στη ζώνη του. Σε όλους τους ήρωες, σχεδιαστικά, φροντίσαμε τα περιγράμματα να είναι μαύρα με ανισόμετρα περιγράμματα, ώστε να δίνουμε έμφαση στις καμπύλες και να κάνουμε το όλο σχέδιο πιο «γλυκό».

Για την κυρία Πολυξέρη χρησιμοποιήσαμε για μοντέλο την εκπαιδευτική σχεδιάστρια της εταιρείας μας. Η Κίρκη, βλέποντας την μετά από τόσον καιρό, μας θυμίζει την Αντζελίνα Τζολί.

Αυτό που μας παίδεψε αρκετά, ήταν το κινούμενο νησί. Πως θα σχεδιάζαμε ένα νησί που πλέει κιόλας στη θάλασσα; Υπερβάλλαμε λοιπόν, στην καρίνα του πλοίου, ώστε να συνάδει και με τους φυσικούς νόμους, να μπορεί να «σηκώσει» δηλαδή, οπτικά τουλάχιστον, βουνά, σπίτια και παραλίες. Στην κορυφή του δεσπόζει ένα κάστρο, από όπου κυματίζει η πειρατική σημαία.

Μετά από όλα αυτά, αφού πλέον είχαμε καταλήξει στο σχεδιαστικό ύφος του όλου εγχειρήματος , ασχοληθήκαμε με το λογότυπο. Χρησιμοποιήσαμε λευκά, bold γράμματα για το «SOS», με απαλές γκρι σκιούλες, ώστε να θυμίζουν κόκκαλα, μέσα στη σημαία από πίσω βάλαμε τον τίτλο του ΣΟΣ, και μέσα στο Ο του SOS, βάλαμε την κλασσική νεκροκεφαλή με τα σταυρωμένα κόκκαλα, που για να γίνει πιο αστεία και προσιτή στα παιδάκια, βγάζει και τη γλώσσα.

Στη συνέχεια, έπρεπε όλοι αυτοί οι ήρωες να περπατάνε, να κουνιούνται και να μιλούν. Εδώ ήταν τα δύσκολα, ευτυχώς όμως, λόγω της εμπειρίας σε παλαιότερα projects, είχαμε προνοήσει και είχαμε σχεδιάσει όλους τους ήρωες σε κομμάτια. Άλλο κομμάτι το κάθε φρύδι, άλλο το στόμα, άλλο τα μάτια, άλλο το κάθε χέρι κ.ο.κ. Έτσι με λίγο κόπο παραπάνω είμαστε σε θέση να κουνάμε πλέον τον κάθε ήρωα και να τον κάνουμε να μιλάει, αφού όλα τα «κομμάτια» του βρίσκονται σε διαφορετικά layers και μας επιτρέπουν να τα διαχειριζόμαστε αυτόνομα.

Για το σχεδιασμό του μαθήματος, χρειάστηκαν αρκετές σελίδες χαρτί, μολύβια, ξύστρες, ένα ταλαίπωρο scanner και η σουίτα της adobe.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


4 + επτά =

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>