iDiceRoll: από την Ιδέα στην Εφαρμογή

«Βλέποντας την ομάδα σας να τον πλησιάζει απειλητικά, ο γηραιός κόκκινος δράκος εισπνέει για μερικά δευτερόλεπτα και στη συνέχεια ξερνάει κύματα φωτιάς προς την κατεύθυνσή σας. Θα χρειαστώ δεκαέξι τετράεδρα για να ρίξω για την ζημιά που σας προξενούν οι φλόγες του…» Με την έκπληξη και την ανησυχία αποτυπωμένη στα πρόσωπα των παικτών, σύσωμο το τραπέζι αναστατώνεται και όλοι ψάχνουν στα κουτάκια και τα πουγκιά τους για να μαζέψουν τον αριθμό των ζαριών για τον dungeon master, που κρυφογελάει χαιρέκακα.

Αν η παραπάνω παράγραφος σας θυμίζει κάτι, τότε έχετε σίγουρα έρθει σε επαφή με τον μαγικό κόσμο των παιχνιδιών ρόλων ή τουλάχιστον τον έχετε ακουστά. Κατ’επέκταση, θα γνωρίζετε περί τίνος πρόκειται, όταν αναφερόμαστε στις «ζαριές ελέγχου επιτυχίας» ή «υπολογισμού ζημιάς». Αν πάλι τίποτα από τα παραπάνω δεν σας λέει κάτι, τότε θυμηθείτε απλά εκείνη την παρτίδα τάβλι που αφήσατε στη μέση επειδή το ένα από τα ζάρια σας καταβροχθίστηκε άσπλαχνα από την αμμουδιά.

Και κάπου εδώ, γεννιέται η ιδέα του iDiceRoll: μια εφαρμογή για έξυπνα κινητά, που θα αναλαμβάνει να ρίχνει μαζικά τις απαραίτητες ζαριές για το εκάστοτε παιχνίδι, να υπολογίζει τις επιτυχίες και να αθροίζει τα σύνολά τους. Η ιδέα συζητείται, καλωσορίζεται ένθερμα από την ομάδα παραγωγής της Digimagix και περνάει στο επόμενη στάδιο, αυτό της πρωταρχικής σχεδίασης.

Οι βασικές ανάγκες που πρέπει να καλύπτει είναι οι πρώτες που καταγράφονται:

  • Ζάρια όλων των ειδών: πέραν του κλασικού εξάεδρου, συντρόφου σε εκατοντάδες παιχνίδια (από τη Monopoly μέχρι το Γκρινιάρη και το τάβλι), υπάρχουν πολλά άλλα είδη που διαφοροποιούνται, όπως είναι φυσικό, από το πλήθος των πλευρών τους που φιλοξενούν τους αριθμούς. Ο πυρήνας της εφαρμογής μας, λοιπόν, θα είναι μια υπολογιστική μηχανή που να παράγει τυχαίους αριθμούς, προσομοιώνοντας τα κλασικά ζάρια αλλά και τετράεδρα, οκτάεδρα, εικοσάπλευρα κ.ο.κ.
  • Πλήθος ζαριών: θα πρέπει με απλό τρόπο να ορίζεται το πόσα ζάρια χρειάζεται να ριχτούν στο ψηφιακό μας τραπέζι. Για μια παρτίδα Πόρτες είναι αρκετά δύο εξάεδρα. Για τα καταστροφικά αποτελέσματα της φλογισμένης ανάσας ενός δράκου, όμως, από δύο έως εικοσιτέσσερα τετράπλευρα.
  • Ζαριές ελέγχου: ανάλογα με το παιχνίδι, οι παίκτες καλούνται να ρίξουν ζάρια, για να αποφασίσουν την έκβαση της ενέργειάς τους. Η εφαρμογή, λοιπόν, θα πρέπει να δείχνει εμφανώς, όταν χρειάζεται, πόσες από τις ζαριές αυτές θα χαρακτηρίζονται ως «επιτυχίες».
  • Διαφορετικά είδη από ζαριές με μια «ριξιά»: σε παιχνίδια πιο «εμπλουτισμένα» από το Φίδια και Σκάλες, όπως είναι τα προαναφερθέντα παιχνίδια ρόλων ή και επιτραπέζια με ιδιαίτερους κανόνες, υπάρχει η ανάγκη για ταυτόχρονο υπολογισμό διαφορετικών αποτελεσμάτων με διαφορετικά ζάρια. «Ρίξε ένα εικοσάπλευρο, για να διαρρήξεις επιτυχώς το σεντούκι και ένα κατοστάεδρο για την πιθανότητα αυτό να ήταν παγιδευμένο».

Τα ζητούμενα δίνονται στην ομάδα των προγραμματιστών, που με την σειρά τους εγκλωβίζονται στα νοητικά μπουντρούμια της συγγραφής κώδικα, μια περιπέτεια που από μόνη της θα μπορούσε να κλονίσει και τον πιο δεινό adventurer. Σε παράλληλη συνεννόηση αποφασίζονται και οι ανάγκες σε γραφικά. Ανταλλάσσονται ιδέες, αναζητείται η πρακτικότητα και η αμεσότητα του γραφικού περιβάλλοντος και η εφαρμογή τις επόμενες ημέρες πλάθεται και αποκτά μορφή.

Οι επιρροές από τα παιχνίδια ηρωικής φαντασίας δεν αργούν να επιδράσουν στην αισθητική. Σκοτεινά χρώματα που παραπέμπουν σε εγκατελειμμένα κάστρα, χρυσοί δράκοντες, αρχαίοι πάπυροι, όλα είναι εδώ, για να δώσουν στον χρήστη λίγη από τη μαγεία του φανταστικού κόσμου που καλείται να βυθιστεί. Κάπου εδώ, η ιδέα για εμπλουτισμό με επιλογές παραμετροποίησης του γραφικού περιβάλλοντος, ανάλογες με τις αισθητικές ανάγκες του χρήστη, έχει ήδη πέσει στο τραπέζι, οπότε η ομάδα συμφωνεί να επιστρέψει με περισότερες θεματικές (cyberpunk, oriental, family κ.ο.κ.) στις επόμενες εκδόσεις.

Μετά από εξαντλητικές δοκιμές, έρευνα  για βελτιστοποίηση στην ταχύτητα απόκρισης και αναθεωρήσεις στο interface, η εφαρμογή έφτασε στην τελική της μορφή και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι αράδες έχει αναρτηθεί στο iStore της Apple. Η περιπέτεια της γέννησης του iDiceRoll έφτασε στο τέλος της, με την πρώτη κυκλοφορία εφαρμογής για το iPhone από την DigiMagix να είναι πλέον γεγονός.

Και όπως θα το περιέγραφε ένας dungeon master: «…η μάχη έχει τελειώσει και η ομάδα σας έχει θριαμβεύσει. Θηκαρώνετε τις λεπίδες σας και βοηθάτε τους αποκαμωμένους σας συντρόφους να σηκωθούν για να κατευθυνθείτε στο κοντινό πανδοχείο. Δεν υπάρχει βάρδος για να συνθέσει μια ωδή για την περιπέτειά σας και την ευτυχή της έκβαση, αλλά εσείς θα ξέρετε πως η εμπειρία που αποκτήσατε θα σας στείλει στην επόμενη πρόκληση πιο έτοιμους και πιο ικανούς».

Γιάννης Αλέρτας

Γραφίστας – Εικονογράφος

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


4 × τρία =

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>